Filozofia firmy

DAR-POL-STAL Najważniejszy jest Klient. Jego satysfakcja to nadrzędny cel Firmy. Po to, by utrzymać lojalność Klientów doskonalimy procesy składające się na dostarczanie wysokiej jakości towarów, w określonym w kontrakcie czasie i akceptowalnej przez rynek cenie.

Historia Firmy

DAR-POL-STAL Ponad 20 lat działalności śląskiej spółki Dar-Pol-Stal to przemyślane decyzje i rozwój firmy, która w trudnych czasach wykazuje się stalowymi nerwami a w okresie prosperity umiejętnością budowania sprawnego przedsiębiorstwa na europejską skalę.

Nasze główne cele to:

    • Stałe poszukiwanie najefektywniejszych sposobów działania, procedur i rozwiązań organizacyjnych z myślą zadowoleniu Klientów z naszych usług.
    • Dostarczanie towarów dostosowanych do indywidualnych potrzeb i specyficznych wymagań Klienta – szybko i niezawodnie
    • Odpowiedni dobór kwalifikowanych dostawców
    • Podnoszenie kwalifikacji Zespołu
    • Rzetelność i poczucie odpowiedzialności w codziennej współpracy z Klientami
    • Włączenie całego Zespołu Firmy w proces doskonalenia organizacji Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015

Właściciele deklarują, że wszyscy pracownicy Firmy współtworzą treści Polityki Jakości, a tym samym identyfikują się z jej celami i respektują założenia Systemu Jakości.

Nasze biuro oraz flota

biuro biuro2 flota flota2 Posiadamy własne samochody ciężarowe przystosowane do przewozu wyrobów hutniczych, zatrudniamy doświadczonych kierowców co przekłada się na szybkość i jakość dostawy.

Certyfikaty

Od 20 już lat tarnogórskie przedsiębiorstwo pracuje w oparciu o potwierdzony certyfikatem System Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2015.

Zobacz więcej certyfikatów.

Dar-Pol-Stal – profesjonalizm i zaangażowanie

Dwie dekady działalności śląskiej spółki Dar-Pol-Stal to sekwencja przemyślanych decyzji, to DAR przewidywania trendów na POLskim rynku wyrobów hutniczych i STALowa konsekwencja w realizacji planów.

Powstała „od zera” firma zawdzięcza cały swój biznesowy dorobek rozwadze na stałe połączonej z ambicją. Dzięki temu przetrwała trudne czasy, nie uległa pokusom, zachowała spokój, gdy inni decydowali nerwowo lub pochopnie, budowała swoją siłę i wartość. Stabilna pozycja Dar-Pol-Stalu na rynku i organiczny model rozwoju firmy mają związek z charakterystycznymi dla Śląska cechami – rozsądkiem i pragmatyzmem, solidnością i rzetelnością, odpowiedzialnością i kultem fachowości.

W dziejach tego jednego przedsięwzięcia biznesowego można widzieć fragment historii wolnego rynku w Polsce, dowód na sukces polskich przemian. Ale to także przykład przypominający niecierpliwym, że tworzenie tego, co trwałe wymaga czasu, pracy i wyobraźni, a niedowiarkom, że uczciwość w biznesie wszystkim się opłaca.

Wyczucie czasu i rynku były w przypadku założycieli Dar-Pol-Stalu impulsem powołania do życia (1995 r.) na obrzeżach przemysłowego Śląska spółki zajmującej się handlem i pośrednictwem w handlu wyrobami hutniczymi. W kilka lat później Dariusz Zuber i Mariusz Grzelczak postanowili rozszerzyć działalność firmy o import i eksport; przyszedł też czas na decyzje o poważnych inwestycjach otwierających nowe możliwości rozwoju. Pojawiła się specjalizacja produktowa (stal żaro- i kwasoodporna), a z nią stała współpraca z największymi firmami branży hutniczej, chemicznej i paliwowej w Polsce.

Struktura. Inwestycje. Kadry

Od zakupu pierwszego terenu pod magazyn w macierzystych Tarnowskich Górach po rozszerzenie działalności o branżę deweloperską Dar-Pol-Stal poczynił wiele inwestycji; wszystkie były odpowiedzią na potrzeby rynku lub wyprzedzeniem rynkowych trendów; zawsze jednak – konsekwencją kolejnych etapów rozwoju.

Na pierwszym zakupionym w latach 90 minionego wieku gruncie stanął magazyn wyrobów hutniczych z suwnicą o nośności 5000 kg. Kolejne lata dały mocną podstawę do rozwoju działalności. W odpowiedzi na powiększanie się załogi i szersze grono klientów zainwestowano w budynek biurowy i socjalno-administracyjny oraz nowe powierzchnie magazynowe, by zwiększyć komfort i efektywność obsługi. Podobne względy – a ściślej chęć bycia bliżej klienta – decydowały o ekspansji na północ. Pierwszy oddział firmy powstaje w Gdańsku. Nowa lokalizacja pozwala podnieść jakość relacji z dostawcami i odbiorcami wyrobów, ale także rozwijać kontakty handlowe w tym współpracę międzynarodową.

Pierwszą dekadę nowego wieku Dar-Pol-Stal kończy z rozmachem – w strukturze firmowych nieruchomości znalazły się obiekty w Tarnowskich Górach: nowy biurowiec socjalno-administracyjny, magazyn techniczny i składowisko stali. Otwarty w 2010 r. oddział handlowy w Tarnowskich Górach (ul. Kościelna 20) składa się z biura handlowego i magazynu krytego pod suwnicą o nośności 3200 kg.

Elementem polityki przedsiębiorstwa stanowiącym o jego konkurencyjności jest niezależność od zewnętrznych środków transportu. W ciągu kilku lat firma rozbudowała bazę transportową, którą tworzy kilka pojazdów ciężarowych o szerokiej gamie ładowności (od aut dostawczych o ładowności 3,5 t po ciągnik siodłowy z naczepą o ładowności 24 ton). Własna profesjonalna obsługa logistyczna pozwala zapewnić klientom niezawodność dostaw w zakontraktowanym czasie.

Uznanie. Wiarygodność. Certyfikacja.

Wysokie standardy działania na niełatwym rynku stali, biznesowa efektywność i będące jej następstwem wyniki finansowe nie pozostały niezauważone. Firma ze Śląska trafia do elity polskiego biznesu za sprawą prestiżowych nagród i wyróżnień.

Dar-Pol-Stal pięciokrotnie zostaje laureatem konkursu Gazele Biznesu odbierając nagrody dziennika „Puls Biznesu” dla szybko rozwijających się i obiecujących przedsiębiorstw. Kryteria przyznawania statuetek idealnie pasują do dynamicznego profilu spółki z Tarnowskich Gór, elastycznie reagującej na zmiany rynkowe i odpowiadającej na nowe wymagania Klientów. Przypomnijmy, że Gazela to, jak chcieli organizatorzy rankingu, średniej wielkości firma z powodzeniem konkurująca ze znacznie większymi podmiotami.

Zarządzający spółką Dar-Pol-Stal są także posiadaczami honorowych Diamentów Forbesa, tytułów przyznawanych przez biznesowy miesięcznik o światowej renomie (za rok 2009 i 2014). Kapituła przed podjęciem decyzji przeanalizowała „twarde” parametry tarnogórskiej firmy: rentowność, bieżącą płynność finansową, wynik finansowy oraz wartością kapitałów własnych. Zbliżone kryteria zdecydowały o nadaniu Dar-Pol–Stalowi Certyfikatu Wiarygodności Biznesowej przez firmę analityczną D&B Poland. Do grona uhonorowanych należą wyłącznie pomioty gospodarcze o najwyższej ocenie stabilności. Dar-Pol–Stal wielokrotnie poddawał się podobnej weryfikacji potwierdzonej pięcioma certyfikatami wiarygodności biznesowej.

Standardy działania i inwestycje Dar-Pol-Stalu były także wielokrotnie nagradzane w konkursach o zasięgu regionalnym organizowanych przez instytucje samorządu gospodarczego i lokalnego. Szefostwo śląskiej firmy wie, że wyróżnienia to forma zobowiązania i wyzwanie na przyszłość. W interesie swoich klientów, dbając o wiarygodność i zdobytą renomę, Dar-Pol-Stal sam poddaje standardy swojego działania weryfikacji przez niezależne wyspecjalizowane podmioty. Od 10 już lat tarnogórskie przedsiębiorstwo pracuje w oparciu o potwierdzony certyfikatem System Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2015.

System ten jest, jak wiadomo, przyjętym wśród najbardziej wymagających odbiorców, sposobem potwierdzenia wysokich kompetencji dostawcy w zakresie detalicznej i hurtowej sprzedaży wyrobów hutniczych, trwałości i powtarzalności kluczowych procedur. Normę jakościową (wraz z jej aktualizacjami – EN ISO 9001:2015) w kolejnych latach potwierdziła poprzez tzw. recertyfikację ceniona na rynku firma DAS Certification oraz jej przedstawiciel DAS Polska.

Klient. Jakość. Serwis

Dar-Pol-Stal stawia na jakość produktów i jakość relacji z klientami i dostawcami. Oznacza to na co dzień staranny dobór dostawców tak, by relacja ceny do jakości oferowanych produktów była optymalna. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku dystrybucji wyrobów ze stali o sukcesie decyduje dobry kontakt z klientem i „wartości dodane” do sprzedawanego produktu. Atutem Dar-Pol-Stalu jest jego załoga składająca się z wysokiej klasy fachowców oferujących nie tylko doradztwo przy wyborze produktu, ale też – co nie jest standardem na rynku – serwis doradczy po dokonaniu transakcji. Kompetencje, wiedza i doświadczenie dołączone „w pakiecie” sprawiają, że wartość produktu rośnie – a z nią poziom satysfakcji Klienta. Znaczenie wysokich kwalifikacji sprzedawcy, który w Dar-Pol-Stalu jest zawsze doradcą klienta, firma podkreśla, inwestując w edukację swoich pracowników w ich znajomość nowoczesnych technologii i linii produktowych.

Wszechstronnie wyposażone magazyny sprawiają, że klient nie czeka na zamówione produkty, lecz odbiera je na miejscu. Siłą firmy z Tarnowskich Gór jest też realizowany przez fachowców z wieloletnim doświadczeniem serwis usług. Specjalistyczne centrum serwisowe powstało z wykorzystaniem środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego. Dzięki pracy ludzi przy pile taśmowej, prasie, gilotynie, frezarce czy tokarce produkt zyskuje precyzyjną formę i cechy pożądane przez Klienta – bez logistycznych i formalnych komplikacji związanych z ewentualnym zlecaniem tych usług zewnętrznemu podmiotowi.

Współpraca. Odpowiedzialność. Przyszłość

Dar-Pol-Stal to firma silnie i trwale związana z otoczeniem, w którym działa i w naturalny sposób zainteresowana długofalowym kształtowaniem odpowiedzialnych relacji ze społecznym otoczeniem. Sponsorowanie sportu na najwyższym krajowym poziomie musi być i jest – w realiach Górnego Śląska – związane z piłką nożną.

Ale odpowiedzialna społecznie firma widzi także potrzeby osób mniej sprawnych niż piłkarze. Dar-Pol-Stal wykorzystuje dostępne środki europejskie, by dostosowywać swoje obiekty do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, a jednocześnie wspiera organizacje związane z edukacją oraz pomagające słabszym i pokrzywdzonym przez los.

W niestabilnym świecie, przy szybko zmieniających się uwarunkowaniach działalności gospodarczej stabilność warto wzmocnić poprzez dywersyfikację. Z myślą o tym Dar-Pol-Stal poszerza portfolio swoich biznesowym możliwości i doświadczeń o inwestycję w branży nieruchomości.

Idea współpracy opartej na zaufaniu i rzetelności – w biznesie czy w działalności charytatywnej – przyświeca firmie ze Śląska na co dzień i określa wysoką jakość jej kontaktów z otoczeniem społecznym, rynkiem pracy, a przede wszystkim z dostawcami i klientami. W handlu i usługach takie biznesowe credo ma wymiar ekonomiczny: dobra opinia to cenna część kapitału firmy, a zadowolony klient – wcześniej czy później – wraca.

Przedsiębiorstwo Handlowe DAR-POL-STAL Sp. J. zainteresowane jest wzajemną współpracą ze wszystkimi odbiorcami naszego asortymentu ze stali.

Zapraszamy do współpracy! Dyrekcja DAR-POL-STAL.